1. Õppekava nimetus: Kogukonna hoidmine – loomisest praktiliste tegevusteni
1.1. Õppekava rühm: 0031 Isikuareng
1.2. Eesmärk: Koolituse lõpuks on osalejad teadlikumalt ja kaasavamalt tegutsevad kogukonnaliikmed.
1.3. Õpiväljundid: Koolituse lõpuks õppija:
- teadvustanud kogukonda kui gruppi ja grupidünaamika seaduspärasusi selle toimimisel
ning juhtimisel
- mõtestanud kaasamise olemust
- teadvustanud eesmärgi- ja rolliselguse olulisust
1.4. Sihtgrupp ja õpingute alustamise tingimused: kogukondade eestvedajad ja liikmed
1.5. Õppe kogumaht: 16 auditoorset akadeemilist tundi
1.6. Õppekeskkond: tervisekaitse nõuetele vastav õpperuum, võimalik on kasutada internetiühendust.
1.7. Õppijate arv ühes grupis: maksimaalselt 16 inimest
1.8. Õppevahendid: infolehed, mapid, pabertahvel.
1.9. Õppeprotsess: Auditoorne töö. Teooria on põimitud arutlusega, praktiline harjutamine analüüsi ja tagasisidega. Koolitajad loovad grupis arengut soodustava positiivse ja töise õhkkonna, kus osalejatel on võimalus jagada oma kogemusi, esitada küsimusi, süvendada teadmisi ja oskusi ning tekib tahe õpitut-kogetut ellu rakendada.
1.10. Õppe sisu:
Koolituse ajaline kestus (akad. tundi)
Koolitusteemad: teoreetiline/praktiline:
1. Kogukonna hoidmine – loovusest praktiliste tegevusteni: 4 12
- Kogukond kui grupp ja grupidünaamika juhtimine selles
- Kokkulepete sõlmimine
- Eesmärgistamise erinevad meetodid
- Vastuoludega toimetulek ja liikumine koostöö suunal
- Kaasamise olemus ja eri astmed
- Rollijaotus ja rolliselgus
1.11. Õppemeetodid: Peamiselt õppijat kaasavad aktiivõppe meetodid- teemadele häälestumist või refleksiooni võimaldavad sotsiomeetrilised read, kambad, kaardid, skaalad, poolused; lühiloengud koos arutlustega; rollitreeningud koos refleksiooniga; kirjalikud harjutused; energia- ja tähelepanuharjutused.
1.12. Õppematerjalide loend:
- „Avalikkuse kaasamise käsiraamat“ pdf
- R.Bolton „Igapäevaoskused“, Väike Vanker, 2002
- D.Goleman „Sotsiaalne intelligentsus. Tarkus suhetes“, Väike Vanker, 2007
- D.Goleman „Emotsionaalne intelligentsus“, Väike Vanker, 2001
- T.Gordon „Meeskondade ja suhete juhtimise võtted. Tõhus juht“, Väike Vanker, 2003
1.13. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused: Õpingute lõpetamise eelduseks on aktiivne osalemine vähemalt 80% auditoorsetes tundides.
1.14. Väljastatavad dokumendid: tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded – aktiivne osalemine vähemalt 80% auditoorsetes tundides on täidetud. Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
1.15. Koolitajate kvalifikatsioon: koolitajate CV